Monday, July 16, 2012

Pilch, Wittgenstein ja Beronia Reserva

Viimastel õhtutel olen lugenud Jerzy Pilchi “Päevaraamatut”. (Eesti keeles on temalt ilmunud kaks romaani: “Muud mõnud” (LR 2001) ja “Kange ingli tiiva all” (LR 2004).) Muidu päris huvitav, ent diagonaalis olen silmad üle libistanud lõikudest, kus Pilch räägib jalgpallist – see inimtegevuse valdkond ei paku küll mingit huvi, isegi läbi Pilchi vaimuka prisma mitte. Pilch kirjutab muu hulgas ka Wittgensteinist – et kui majaperenaine temalt küsis, mida Wittgenstein soovib hommikueineks, siis filosoof vastas: “Ükskõik mida, peaasi, et kogu aeg oleks üks ja sama.” Pilchi arvates on tegemist kõigi vanasõnade ja aforismide arhetüübiga, tema arvates on see ka ainus Wittgensteini arusaadav lause. Tõsi, ka Leszek Kołakowski on kirjutanud: “...kuigi olen lugenud nii Wittgensteini enda teoseid kui paari väga head käsitlust temast, ei tea ma ikka veel, mida ta õieti taotleb (see on küll minu enda, mitte Wittgensteini puudus).” Niipalju siis Wittgensteinist.

Nagu ikka, veinist ka – Beronia Reserva 2005. Väga täidlane ja küps vein, pigem moodsam ja mahlakam Rioja (89% Tempranillo, 6% Mazuelo, 5% Graciano). 18 kuud ameerika ja prantsuse tammes, 24 kuud pudelis. Maitses tamme, pipart ja maasikat. Hind Maximas 11.95 €, aga mujal Euroopas on Beronia Reserva 2005 keskmine hind koguni 18 €. 2005 oli Riojale väga hea aastakäik, Beronia Reserva 2005 peaks küpsema veel 2014. aastani. Maximas on veinivalik nagu meil ikka, aga selle vahega, et sealt võib leida väga häid aastakäike – Maximas käib tavaliselt selline klient, kes eriti veini ei osta, seetõttu õnnestubki sealt vahel midagi huvitavat leida. Tartu Anne tn Maximast ostsin küll viimase 2005.a. Beronia Reserva ära, selle asemele on tulnud 2007.a. Reserva, mis minu arust tahaks ehk veel veidi küpsemist (ka aastakäik pole nii hea). Hiljuti oli näiteks Maximast saada ka Campo Viejo 2001.a. Reservat – ka väga hea aastakäik Riojale.

No comments:

Post a Comment